lördag 11 augusti 2012

Jag är så trött...

Jag är så trött...
så trött på att livet glider mig förbi,
Så trött på att inte kunna sova ordentligt,
så trött på att inte orka,
så trött på att alltid ha ont,
så trött på att aldrig få bra hjälp av sjukvården,
Så trött på att ha slut på ork att leva,
Så trött! :(


Allt känns bara jäkligt jobbigt!.....


Hade möte med min handläggare på försäkringskassan i tisdags där jag blev informerad om att jag blir utförsäkrad den 22/1 2013 och ska då skriva in mig på arbetsförmedlingen istället o vara med i nåt projekt de hade som gick ut på att få ökade förutsättningar för att komma ut i arbete igen osv....
Sist(2008/2009) FK krånglade(godkände inte sjukintygen) o jag blev utförsäkrad så ifrågasatte AF vad jag som inte klarade att jobba, gjorde hos dom och de ansåg att jag behövde mer läkarvård.. Då klarade jag ändå mer än jag gör nu o hade mindre ont än nu.

Fast nu är det iof mina sjukpenningsdagar som tar slut o därför jag blir utförsäkrad.
Efter jag varit inskriven på AF i minst 3 månader så går det att ansöka om ny period med sjukpenning alternativt sjukersättning. Men för sjukersättning krävs det läkarintyg på att jag aldrig kommer bli bra och skulle jag få det så är allt hopp om att nånsin läka i ryggen o blir bättre och kunna jobba o få ett bättre liv, borta.......

Sista hoppet är 2a bedömningen i Uppsala, men har fortfarande inte hört nåt från dom, om ca 2 veckor har det gått 4månader sedan de fick remissen.
Fast hoppet om att någonsin bli bättre o få mindre smärta har jag förlorat för länge sen......

Men om inte de kan göra nåt mirakel så min rygg läker ihop o blir bättre, så är det väl kört för min del. Då är det väl bara hoppas att de 10 skruvarna håller för belastningen livet ut, trots att de bara är gjorda för att belastas en kortare tid o så får man hoppas att inte FK krånglar..

Mår redan dåligt med allt som är o orkar inte med fler motgångar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar