torsdag 24 maj 2012

Onsdag

Hej svejs!

Vaknade halv 11 idag av att pappa ringde...
Sen kollade jag mailen och fb osv, sen vilade lite.
Runt kl 13 så gick jag ut o la mig på solstolen på lilla altanen(bakom garaget) det var väldigt varmt i solen! Låg där lite över en timme tills barnen kom hit.

Sen så fick barnen gröt och vi lekte lite, sen kom mamma in o gjorde oss sällskap, så jag fick lite hjälp med barnen o inte belastar ryggen för mkt.
Vi åkte till stadsbondgården och kollade på djuren där, det tyckte de var skoj! Men roligast var nog trähästarna som fanns där som de ville rida på. Den ena trähästen hade sadel o träns, den turades de om att rida på. Är väldigt duktiga när de leker med bara en sak, efter ett tag så byter de plats utan problem när man säger till dom. Skönt o slippa bråk mellan dom, ibland så kan det bli bråk om de vill ha samma sak att leka med, men för det mesta brukar det gå.

Efter att Sandra hämtade barnen så hjälpte mamma mig med rabatterna på framsidan och även de långa krukorna under fönstren. Det ser mkt bättre ut nu med rensade rabatter o fina blommor!

framåt sen em/kväll så började det klia o bränna på mig, kollade efter o jag var knallröd efter att jag solade, solen tog hårt! Har smörjt in med efter sol, så hoppas det ger sig snart...
Rakade bort lite hår på huvudet förut, skönt o ha kort hår igen! 21mm långt är det nu.


För några dagar sedan så började jag släppa ut Ozzy lite, medans jag var ute.
Det har funkat bra i några dagar nu, än så länge så håller han sig på tomten, men han verkar inte fatta att han kan hoppa över stängslet/staketet som sitter runt tomten än. Men det är bara bra!  Men snart lär han nog fatta och gå lite längre bort.
Han är väldigt feg, han blir lite rädd för en del saker lr ljud ibland o då springer han i full fart in i huset lr till mig.

Han klättrade upp i ett träd i förrgår, upp var inga problem, men när han kom på att han skulle ner igen så var det inte lika lätt.
Han lyckades inte klättra ner själv, så slutade med att jag fick ta ner honom. Som tur var så var han inte så jättehögt upp iaf, så räckte att stå på gräsklipparen. Men hade lite jobb innan jag fick bort hans klor ifrån trädet, han höll i sig hårt o vägrade släppa taget!...
Är iaf skönt att det funkar bra att han går ut, är väldigt skönt att kunna ha fönster o dörrar öppna när det är så här varmt. Förra sommarn var jättevarm, när ja inte kunde vädra...
De andra katterna är mest ute nu sen värmen kom, svårt att få in dom, men är väl svalare ute. Fast jag tycker inte om att de är ute på natten, vill helst att dom ska va inne då.


Har inte hört nåt från Uppsala än, hoppas att jag får en tid snart. Bör ju få komma dit inom 3 månader iaf, så senast sista juli borde ja varit där.
Hoppas de kan göra nåt för min rygg, är jobbigt att ha det så här.......
Senaste tiden har jag haft mer ont än vanligt, men läkaren på vårdcentralen tvingar mig till att ta lägre dos oxynorm, som jag tar vid behov.. Får max ta 3st per dag, istället för 4st som jag haft förut. Efter den ändringen så har smärtan blivit värre.
Endera får jag välja på ökad smärta under dagen, eller på natten.
Men på dagen vill jag kunna vara uppe lite iaf o umgås med barnen osv, men på natten vill jag kunna sova...
Suck... bara strul hela tiden! jävla läkare, hoppas att de själva får liknande smärta nångång, så de får se hur det är att leva med kraftig smärta dygnet runt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar