söndag 5 februari 2012

svårt att somna...

Kom hem runt midnatt, varit i ölme o ätit pizza o stanna o kollade en film på tv.
Har ju inget bättre för mig så är ju trevligt med lite sällskap, fast mamma somnade o snarkade sig igenom halva filmen :)
Nu är kl snart 4 på morgonen, som vanligt så är det svårt att sova.
Blir tokig snart, har sovit så dåligt i en vecka nu, om inte mer...
Har en enorm huvudvärk som jag tror beror på brist på sömn, är trött men kan ej somna.
O när ja väl lyckas somna så har jag bara sovit några timmar innan ja vaknat igen...

Jobbigt att ha det såhär.

Vägde mig igår, vågen visade -1,5kg, på en vecka. Så det var positivt! Hoppas det fortsätter så, men skulle gärna vilja se att vikten bara rasar, roligare än att ta ett kg i veckan :)
Men gå ner i vikt långsamt är väl bättre för kroppen, då hinner skinnet anpassa sig plus att det är mindre risk att gå upp i vikt igen. Fast beror på vad man äter oxå..

På onsdag fyller mamma år, vet inte vad hon ska få i present.
Hon sa att jag inte skulle köpa nåt, men nånting måste hon ju få, men vet inte vad. Min ekonomi denna månad är körd i botten, så har inte direkt nåt o köpa för, förutom lite pengar som är sparade som buffert ifall nåt händer. Men den har minskat en hel del nu pga dyra räkningar :(

Tänkte iaf ta med barnen på onsdag em o åka ut o gratulera mamma. Hoppas Ulrika har nåt förslag på present..

Nu ska ja gå tillbaks till sängen igen o göra nytt försök att somna.
Barnen kommer om ca 5½timme, så hoppas jag hinner få lite sömn iaf.

Mitt ljus är mina döttrar, utan dom skulle jag inte längre finnas....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar