fredag 13 april 2012

Multigym

Igår fick jag ett tips från Frans, om ett multigym.
Det lät väldigt bra, men kostade en del.
Mailade iaf tillbaks o skrev vad jag tyckte om det, att det verkade bra osv, idag fick jag till svar att jag inte behöver leta nåt mer efter ett multigym.
Frans skulle åka o hämta detta gym på söndag, så länge inte nåt annat kom ivägen.

Det blir en väldigt dyrt present jag får av dom!
Jag har letat efter ett gym för runt 1-2000kr, då ja tyckte att ett gym i den prisklassen räckte att få som present. detta kostar mycket mer. Nypriset låg på ca 11500kr, så det är inget billigt lågkvalitets gym. Lite mer än vad jag tänkt, men är väl bara att tacka o ta emot :)
Säljaren sa att den var i nyskick och är med extra tillbehör som tex dips station. Har alltså 3st olika stationer med olika träningar på varje.
Den där dipsstationen tror jag kan vara skönt för ryggen, hänger på överkroppen o underkroppen hänger fritt. Då blir det ingen belastning på ryggen, så kan nog va skönt att bara hänga sig där lite ibland för att avlasta ryggen lite när det gör väldigt ont.

Får hoppas att det kommer fungera att träna en del muskler i kroppen.
Ska försöka stå ut även om det gör ont, men har iaf tänkt att undvika de muskelgrupperna som gör ont.
Kommer nog bli mest armar, ben o bröst om det funkar.
Förhoppningsvis kan jag nångång även börja träna rygg o mage oxå. Men då måste ryggen bli bättre först. Med bättre muskulatur blir ryggen stabilare o man bör får mindre smärta.. Men för att kunna träna ryggen, så måste man kunna stå ut med smärtan. Det går inte nu.
Måste fundera ut vart den ska stå, väger ca 200kg så är inget man flyttar runt på.
Helst vill ja nog ha den i vardagsrummet, då kan ja kolla tv samtidigt. Men den får inte stå i vägen heller, så får väl se. Har några dagar på mig att hitta en bra plats!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar