söndag 23 oktober 2011

lunginflammation

I går så ringde jag 1177 och fick en tid till jourcentralen för en koll.
Hade då varit sjuk i 8 dagar, hög feber, ont i bröstet, hosta osv.

Har troligtvis lunginflammation, så fick penicillin utskrivet.
Läkaren kunde inte säga säkert då det behövdes en röntgen först, men alla symptom tyder på det.

Om jag inte är bättre om några dagar så skulle jag höra av mig igen, så blir det väl en röntgen av lungorna och annat penicillin.

Förhoppningsvis blir de bättre, idag har jag iaf inte haft någon feber. Men vissa dagar har jag varit feberfri för att dagen efter vakna med feberfrossa och temp bortåt 40grader, får väl se i morgon hur det är.



Min rygg är fortfarande kass, har inte märkt någon förbättring alls :(
Vet inte vad jag ska ta mig till, om aldrig ryggen blir bättre så kommer jag aldrig kunna ta hand om mina barn helt själv och kommer heller inte ha råd att bo kvar i huset, men lägenhet med trappor går absolut inte med min rygg. Jag har 2 trappsteg in till huset, det är tillräckligt jobbigt.
Ska till ryggkirurgiska den 9/11 på återbesök, men tror inte de har nåt positivt att säga om min rygg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar