onsdag 1 maj 2013

Senaste tiden...

22e januari blev jag inskriven på AF, då jag blev utförsäkrad 21e på FK.
Var inskriven där i 3 månader och förra veckan så sjukanmälde jag mig igen.
Nu är det bara att hoppas att FK godkänner min sjukskrivning så jag får börja om på ny period.

Behövde iaf inte göra någon aktivitet på AF, pga mina besvär med ryggen, så det var bra!
Har bara blivit 2möten och ett par samtal i telefon, AF handläggaren o jag skulle ha ett sista möte var det sagt, men än har hon inte hört av sig.
Det borde vi haft senast 22e april, då det var sista dagen.

Fick ju aktivitetsstöd under tiden på AF, men a-kassan ansåg att jag inte uppfyllde kraven för samma ersättningsnivå/dagpenning som jag haft förr, så fick ungefär samma som jag fått med sjukpenning. Annars skulle jag fått ca 1000kr mer per månad!

Men har skickat in en överklagan till a-kassan, så hoppas att de ändrar beslutet om dagpenning o höjer den, så bör jag få lite mer för de där 3månaderna jag var inskriven på AF.


Nya operationen verkar ta tid...
Ortopeden trodde den troligtvis skulle bli vecka 10-11, men i feb fick jag reda på efter mailkontakt med Akademiska att jag ska dit på ett till besök först på mottagningen och kommer bli kallad ett par veckor innan.
Sen på det besöket ska de göra mig i ordning för operation, vilket då innebar en 2a bedömning från en annan läkare, kontakt med sjukgymnast och med narkosläkaren och även ta prover och EKG och ev ny röntgen. Sen på det besöket kommer jag få en tid till operationen....

Enligt läkaren så väntade jag nu på en tid för operation, han har inte sagt nåt om ett extra besök...
Så kommer bli tvingad till ännu en resa fram o tillbaks till uppsala, ca 3h enkel, innan jag ska dit på operation.

Bedömningen lär de väl inte bli nån skillnad på skulle jag tro.
Skruvarna/instrumenten som idiotläkaren i Strängnäs satt dit och sagt att de sitter bra osv, tyckte ortopeden på Akademiska satt löst/hade lossnat, vilket även deras röntgenläkare bekräftade.
Dock har även en annan läkare i Strängnäs sagt till mig att det var nåt fel med skruvarna och behövdes ny op för att åtgärda, när han ringde mig o berättade om resultatet då den läkaren som opererat mig hade semester då, men det stämde inte sa sen han som opererat mig båda gångerna.....

2st olika bedömningar från olika sjukhus på samma röntgenresultat!
Men med tanke på hur mycket mer ont jag har fått det senaste året och att läkaren i Strängnäs har betett sig jäkligt dåligt och ljugit osv så litar jag mer på läkarna på Akademiska. Strängnäs har jag inte längre något förtroende för efter allt som hänt!.....

Chansen att bli smärtfri är rätt liten då det blir 3e operationen, men hoppas på iaf lite mindre smärta. Det skulle gör livet lite bättre iaf!
Men borde bli bättre än nu iaf när ryggen blir stabiliserad igen, nu gör det skitont så fort jag sitter eller står upp, trycket och smärtan ökar direkt i ländryggen då, minst ont gör det att ligga ner, då det avlastar ryggen mest.
Vore så skönt o kunna ta promenader osv igen, nu är man ju typ liggandes isolerad hemma :(
O mina döttrar på 3år klarar jag inte av att ha på halvtid med ryggen, har dom här ca ett par timmar varje dag, men gör väldigt väldigt ont. Även att bara sitta i soffan o kolla en film med dom gör mig så mkt sämre..
Min önskan är att bli tillräckligt bra för att kunna orka med att ha barnen här på halvtid, men känns tveksamt om det nånsin kommer kunna bli så...

Hoppas det iaf inte dröjer allt för länge med operationen, det var brist på sjuksköterskor och vårdplatser sa läkaren i december, så därför var de tvungna att flytta fram alla operationer och han trodde då att det skulle vara löst runt vecka 10-11. Innan det så var jag planerad för operation i januari, men har inte hört något än......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar