måndag 28 november 2011

idioti

Idag ringde läkaren, bara två veckor för sent....

Dara hade pratat med röntgenläkaren och allt såg bra ut på röntgen, benmassan fanns tydligen kvar också, så behövdes inte längre en datortomografi som han sagt.
På återbesöket sa Dara att benmassan var borta och kotorna hade tryckts ihop lite där benmassan skulle varit. Men så var det tydligen inte längre, nu var allt bra.

Han sa även att han pratat med en kollega och berättat om mig och kollegan hade då sagt att han inte trodde jag har SRS och detta höll tydligen Dara med om nu också.
Orsaken vad jag fattade till att jag tydligen inte längre har Segmentell rörselsmärta enligt läkarna, är att jag inte blivit bättre efter operationerna.
Hade jag haft SRS hade jag varit bättre nu, sa Dara.

Hur fan kan han säga en sån sak ?

Innan operationerna så var det utredningar och undersökningar. Träffade 4st olika läkare och de kom alla överens om att jag hade SRS och därför blev det operation.
De delade upp undersökning o utredningar på olika läkare, så att de ska vara säkra på diagnosen, då det är en stor operation och inget man gör i onödan. Sa de för typ 2år sedan.

Det fanns inget mer som Ryggkirurgiska kliniken i Strängnäs kunde göra för mig nu.
Dara tror att det är muskulära besvär jag har.
Han rekommenderade smärtklinik och rehabilitering/träning.
Om jag tränade ett tag så skulle jag kanske bli bättre och då fanns det nog nåt enklare jobb på arbetsmarknaden som jag klarar av, sa han.

Problemet är ju att jag inte klarar av att träna, då jag blivit så dålig efter operationerna….
Gör lite enklare övningar ja fått av sjukgymnasten, men det är jobbigt….
Har genomgått 2st stora operationer, båda två har gjort mig mycket sämre.
Jag har haft mkt mer besvär/värk sedan jag vaknade upp efter första operationen.
Innan första op, så hade jag ett liv……

Fattar inte hur de tänker, bara för att jag inte blivit bra efter operationerna, så tror de inte längre att jag har SRS diagnosen, just pga att ja inte blivit bättre.

Om det nu är som de säger så har läkarna gjort mig sämre och förstört mitt liv….
Innan första op så orkade jag inte med jobbet, men jag klarade enklare saker och kunde ta långa promenader och fixa hushållet osv…

Är det som Dara sagt, så har han gjort väldigt fel när han opererade mig, om jag inte hade SRS och de förstörde mitt liv, kan jag gå vidare med detta och anmäla läkaren/läkarna som gett mig diagnosen och utfört operationerna ?

Sedan juni 2010 har jag varit mest liggandes med mycket värk och har även förlorat min familj….
Klarar inte av att ta hand om barnen själv, kan inte fixa hushållet själv osv….

Sen tyckte han även att jag ska sluta med de farliga tabletterna jag har, alltså oxycontin som jag ätit i 1½år nu… Han skulle skriva ett recept till, men sen får smärtkliniken ta över min medicinering sa han, men som jag även sa till Dara så kommer det säkert ta runt 3månader innan jag får komma till en smärtklinik, då det är väntetider. Men det var bara att min läkare på VC skyndade på dom lite så jag får gå före i kön, så skulle det nog gå snabbt sa han…..Men så funkar det inte här..

Vad ska jag ta mig till nu ?
Det känns väldigt väldigt jobbigt detta, mår skit just nu…
Är ledsen o besviken….

Blir så trött, orkar inte ha det så här i resten av livet......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar