torsdag 10 november 2011

Återbesök

Igår var jag på återbesök....
Resan dit och hem har varit mkt jobbig, känner mig helt mörbultad i ryggen. Många tabletter och flera raster efter vägen har de blivit. Nu blir det sängvila resten av veckan minst…

Först träffade jag sjukgymnasten, fick lite bra tips på hållningen och stavgång så jag avlastar ryggen så mkt som möjligt, så det ska testas. Sen fick jag lite andra övningar att göra, då jag inte klarar av de vanliga. Tror jag ska orka med de nya, hoppas på det iaf. Får göra så gott det går.

Efter sjukgymnasten så blev det röntgen och sen lite vila.

kl 16 var det dags för läkarbesök.
Tyvärr fanns det inget positivt att säga om min rygg.
Ingen benbildning vad som kunde ses och det benet de la i mellan L5-L4 på senaste operationen verkar ha absorberats av kroppen, då benet var spårlöst försvunnet. Det kan bero på tex dålig blodtillförsel osv till det området, fanns väl flera orsaker till att det kunde bli så.

Blev undersökning och massa pratande.
Röntgenläkaren ska kolla på bilderna på fredag och sen ringer de mig o berättar vad som händer.
Troligtvis så kommer det bli en datortomografi framöver för att se benet lite bättre.

I nuläget så verkar det som jag måste göra en ny operation igen, för att lägga i ben där det saknades, endera framifrån eller bakifrån, men det vet de först efter röntgenläkaren har kollat bilder o ev datortomografi…

Det är väldigt ovanligt att det blir som det blivit för mig och ev behöva opereras en 3e gång, så jag var ett udda fall sa han.
De första 3månaderna efter kompletteringsoperationen är viktigast i läkeprocessen, under den tiden så ska man hinna läka en hel del om allt går som det är tänkt.
Har det inte läkt nåt inom de 3 månaderna, så kommer det troligtvis inte läka, eller så tar det väldigt lång tid att läka.

Hoppet om att bli bra/bättre har jag redan förlorat och dagens besked gjorde det inte bättre.
Så det känns inget vidare nu med det beskedet. Har gjort 2 operationer och båda 2 har gjort mig sämre. Ska jag göra en till så kanske jag får ännu mer besvär efteråt.
Och eftersom benet försvann spårlöst nu, kanske blir samma nästa gång, vad ska de göra då? Fortsätta operera flera gånger för att lägga i mer o mer ben ? Funkar ju inte…
Blir så trött på allt! Vill bara bli lite bättre så jag orkar ta hand om mina döttrar själv, men det verkar inte hända……………….


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar