tisdag 13 mars 2012

Tisdag

Har fått ett brev från ortopeden..
På första remissen som skickades i januari svarade högsta ortopeden att de inte kunde hjälpa mig med nåt.
Men läkaren på VC skickade en remiss till på min begäran.
Nu kom svaret ifrån en annan ortoped.

Han skriver att då jag har så mycket problem med ryggen, så ska jag få en andra bedömning och han tror att det är bättre att höja nivån lite grand och skicka mig till ett ställe där de kan göra en trovärdig överbedömning.

Jag får välja på om jag vill till akademiska i Uppsala eller nån av klinikerna i Göteborg!

Det är nog det bästa beskedet jag fått på länge!
Blir spännande att se vad de säger om åtgärderna osv de gjort i strängnäs.

Men vet inte vilket ställe jag ska välja. Vart har de mest kunskap o bäst läkare, göteborg eller uppsala ?

Får se i morgon vad smärtkliniken säger ang detta…
Första de frågade när de fick min remiss i januari, var om jag hade något annat inom sjukvården på gång.
Om jag hade haft det så skulle de inte ta emot mig, sa de då.
Så risken finns väl att de inte hjälper mig nu.
Märks att se i morgon!




Dara krånglar med recept, han tycker smärtklinken ska fixa det, men det gör dom inte så länge jag inte gått med i deras program. Smärtkliniken skulle ringa strängnäs i fredags o ordna så jag fick nytt recept, men har inte hört nåt och en del av tabletterna tog slut igår..
Finns inga recept på apoteket än, så det verkar inte gå så bra detta.

Idag när jag vaknade hade jag väldigt ont, mkt kraftigare smärta, både molande, brännande & huggande! Minsta lilla jag rör mig så hugger det till i ländryggen, var svårt att komma ur sängen. Så här ont jag har nu har jag inte haft på länge, tål rätt mycket smärta annars, men nu kommer tårarna när jag rör mig..... :(

Känns som ett enormt tryck på ländryggen nu när jag sitter upp :( Blir att försöka fixa nåt o äta o gå o lägga sig igen och vara så stilla som möjligt...



Just nu vet jag inte ens om jag klarar av att åka 9mil tur & retur till smärtkliniken i morgon... 
När jag blir tårögd av smärtan så är det illa.. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar