torsdag 19 januari 2012

kosttillskott o läkarbesök

Dagen började med ett läkarbesök på vårdcentralen.
Hon tyckte att det var väldigt dåligt gjort av ortopeden, när de sa att de inte kunde hjälpa mig.

Hon skulle skriva en ny remiss till dom, med önskan om att de iaf ska beställa röntgenbilderna från strängnäs och kolla på dom, alternativt en ny röntgen tex datortomografi för att se bättre.
Så ortopeden behöver inte ens träffa mig om de inte vill det.

Hoppas verkligen att de kan kolla bilderna.
Jag har rätt till en andra bedömning! O bara ortopeden som jag vet kan göra en andra bedömning, då det är ett kirurgiskt ingrepp som är gjort.
Hoppas på det bästa iaf...

Fick reda på provsvaren oxå, det var prover för allt möjligt. Många olika värden för olika delar i kroppen.
Allt såg bra ut, förutom vita blodkroppar som var lite dåligt. Minns inte om de var för högt eller för lågt värde. Det var iaf inget farligt sa läkaren.



Idag så hämtade jag ut ett litet paket, på posten.
Beställde lite kosttillskott i hopp om lite hjälp att gå ner i vikt.
Hoppas de funkar bra mot sötsug o är lite hungerdämpande, som det står...

Finns bantningspiller att köpa, som är väldigt bra.
Men de är förbjudna i sverige o flera andra länder, pga en del av innehållet.
Men just den ingrediensen som är förbjuden är den som gör att man minskar i vikt, då den är hungerdämpande.
Funderar på att göra en beställning, men tyvärr kostar de en del. Finns billiga, men då vet man inte om det är seriöst eller inte, kan vara vad som helst i de där kapslarna man köper.
Bättre köpa från nån seriös, som är välkänd o rekommenderad.

Får väl se vad det blir.
30kg lättare vore inga fel, skulle nog vara bra för värken oxå när det blir lite mindre tyngd att bära.
Men första mål är iaf -10kg, då jag ökat 10kg sedan senaste OP.
Ska väl börja med modifast tänkte jag, pulverdiet. Sen är det bara att inte frestas att äta eller dricka nåt onyttigt....

Märks o se hur det går..

Ska lägga mig o sova nu, i morgon ska jag till ölme med barnen, en heldag ute på landet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar