måndag 16 januari 2012

Nattat barnen...

Kom hem för en timme sen..
Har varit hos Sandra ikväll och nattat barnen, då hon var på ridskolan.
Som vanligt blev det lite bus innan de somnade, men sen sov mina små älsklingar gott ♥

I morgon kommer mamma in hit, fast när vet jag inte. tror runt lunch lr nåt, får väl se.
Så då får jag lite hjälp med att ta bort julpyntet som är kvar, det är väl dags för det nu...

Beställde kromtabletter förut, de sägs vara bra mot sötsug. Hoppas att de funkar!
Kostade 125kr för 100st och man ska ta en per dag, så var ju rätt billiga iaf.

Mitt sötsug är enormt stort, så får jag bort det och inte äter massa gott så kommer det nog försvinna några kg tror jag.
Har en chipspåse liggandes, ska försöka att det blir det sista godiset jag äter på ett tag.
Kommer bli svårt, men får äta clementiner istället, det är oxå gott o inte lika onyttigt som godis.
Fast det kostar och de tar slut snabbt...

Bara att försöka och hoppas på resultat.
När man väl börjar se resultat så brukar det bli lättare, när man vet att det funkar, men innan är det svårt att stå emot allt..

Försäkringskassan ringde mig förut idag, undrade lite hur det var osv.
De hade fått mitt nya intyg, så hon undrade lite om rehab som Carin hade skrivit...
och så är det för ett ½år, så var väl lite för lång tid om det inte var nån planerad åtgärd under tiden va ja fatta som...

Men det är inget jag vet nåt om o innan rehab måste jag ju läka ihop först, sa jag till henne.
Nu är det ju bara skruvarna som stabiliserar ryggen, när/om det väl läker så bör det bli bättre och mindre värk.
Men verkar gå dåligt..

FK tyckte det var lite konstigt att intyget är från vårdcentralen och inte ifrån ryggkirurgiska.
Det kan jag iof hålla med henne om.
Men de kunde ju inte skriva intyg utan att träffa mig sa de sist.
Fast alla andra läkare kan skriva intyg utan att träffa patienterna, räcker ofta med telesamtal, om man har en tids sjukdom bakom sig.....

Fk undrade även om det är nåt planerat för mig framöver, men enda jag vet är smärtcentrum i feb.
Annars är det bara avvakta en tid och ge ryggen tid att läka sa de i strängnäs.
FK skulle ringa min läkare på VC och prata med henne, men som jag sa till min handläggare så vet inte hon nånting, hon vet bara det jag berättat och de kopior hon fått av mig på journalanteckningar från strängnäs....

Min handläggare vet iaf att jag har mkt ont och hon vet även att jag inte mår så bra pga detta.

Måste ringa till Strängäns i morgon oxå, behöver nya recept. VC lär väl inte skriva ut de starka nu heller så måste be strängnäs, som egentligen inte vill skriva ut de heller utan anser att VC ska skriva ut i fortsättningen tills jag kommer till smärtcentrum som kan ta över medicinering.


Hoppas att det finns nån som kan hjälpa mig med ryggen, men vet inte vem... FK hade inge förslag heller..
Vill ha en 2a bedömning på ryggen & röntgenbilderna, men ortopeden ville inte ta emot mig då de inte kunde göra nåt mer för mig säger de. Tycker jag är skitsnack! Om de bara kunde ta emot mig på ett besök och en bedömning och ny röntgen, så vore jag nöjd.
Vill bara veta om det är nån benbildning och om benmassan ligger kvar mellan kotorna...
Om benmassan är kvar så är det bara att avvakta på läkning, annars måste det göras ny operation.
Men eftersom strängnäs gett mig två helt olika besked, så litar jag inte på att deras bedömning stämmer.
Flera saker som var fel som han visade på röntgenbilderna, men sen 2veckor senare efter han pratat med röntgenläkaren så såg allt bra ut.
Han lät så säker på det han berättade för mig och jag såg själv bilderna där det var svart mellan kotorna och då är det inget ben där, som han berättat både och förr..

Ska till VC läkaren på torsdag, så hoppas hon har nåt förslag på var jag kan få en 2a bedömning.
Sen lovade jag FK att ringa, efter jag varit hos läkaren. Handläggaren ville bli uppdaterad om vad som händer.
Funderar på om jag kanske ska skicka in kopior på journalanteckningar till FK oxå, så får handläggaren läsa vad de i strängnäs skrivit om mig, kanske lättare för henne att göra en bra bedömning då.
Får väl se vad det blir....

Hade tänkt duscha idag, men nu är kl lite mkt för det. Har visst suttit här en stund o skrivit detta. Tiden går fort ibland..
Gick upp halv 8 i morse, sovit dåligt som vanligt, så istället för att försöka somna om igen o igen o igen, så gick jag upp då...

Nu får det bli tv!
Tror jag spelade in nåt på tvn förut, csi iaf idag o nåt mer...
Bara hoppas min jävla boxer mottagare har spelat in programmen den är inställd på.
Den krånglar mer o mer, är väldigt ofta som den inte spelat in program och ibland kan den spela in flera timmar längre än inställd, ibland spelar den in kortare så inte slutet är med...
Trött på det.
Vore det inte så dyrt med ny box skulle jag köpa en.

/Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar