söndag 15 januari 2012

Trevlig kväll

Nu sitter jag här igen.
Har haft en trevlig kväll.
Blev hämtad kl 17 av mamma, pappa, Inger och Louise, sen åkte vi till Roma och åt mat.
Jag åt vitlöksbröd, med vitlöksås och sallad till förrätt och sen tog jag grillad kyckling med pommes och bea.
Det var okej, men har ätit godare. Kycklingen hade gärna kunnat ligga på grillen en stund till, tycker om när det är välgrillat och bearnaisesåsen smaka typ som knorr eller blå band....

Efter vi ätit så åkte vi hem till mig en snabbis, då jag glömde ta smärtstillande innan vi åkte o åt.
Sen skjussade vi hem Louise och sen åkte vi till teatern och kollade på nysårsrevyn.
Den var rätt så bra, duktiga tjejer o killar på scen.

Kom hem strax efter kl 22. Katterna blev glada att få komma ut en sväng, men Ozzy fick stanna inne som vanligt.
Var kul att komma ut ett tag. Är så sällan jag är ute och gör nåt kul.... Är mest hemma och vilar, pga den dumma dumma värken :(
Även fast det gör väldigt ont så är det ändå skönt att komma hemifrån ett tag och få lite annat att tänka på.
Vore skoj att göra saker lite oftare, men har ingen kontakt med gamla kompisar längre och så har ja värken hela tiden, så blir ju aldrig av att man gör nåt....

Bowling skulle nog vara kul, inte bowlat på typ 7år kanske. Var längesen iaf...
Fast det kanske skulle bli för jobbigt för ryggen, kloten väger ju en del och så ska man svinga iväg klotet...

Hoppas sakerna jag köpt från Kina kommer snart, behöver ha lite pälsvård här hemma med katterna. Maya har ett par stora tovor som ska bort, men ulrika har lånat min sax! Så det får bli när hon är klar med den, eller när ja fått grejjerna från kina.

I morgon ska jag försöka orka åka till Maxi, sista dagen med 50kr rabatt på blöjor o så har jag en kupong på 60kr, så får 2st paket till priset av ett. Bra att passa på när det är billigt.


Är så sugen på ny mobil oxå... Hoppas Ulrika kollar med Morgan om vad de ska ha för en Nokia, som de har 2 defekta liggandes o skräpar.
Annars blir det en ny telefon, men lite kärvt med ekonomin så en billig vore bra i nuläget.
Kameran är viktigaste funktionen, ibland funderar jag på att köpa en vanlig kompaktkamera, nångång när jag får råd.
Är så mkt lättare att ha med sig om man åker nånstans, så man kan ta kort på barnen osv.
Fast blir ju mkt bättre bilder med systemkameran, bara synd att den blir så stor o klumpig..
Men bäst vore en bra kamera i mobilen, den har man alltid med sig i fickan.


Nu ska jag ge katterna lite mat och sen lägga mig i soffan och kolla lite tv. Blir ett nytt avsnitt av Greys anatomy.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar